JOHAN BORG

Ålder: 21
Sysselsättning: Jr Music Supervisor, skivbolagsboss & skivsamlare

Johan! När du inte gör playlists till Blandbandseliten driver du bland annat skivbolaget Koloni Records. Min fördom säger mig att din playlist kommer innehålla en del techno. Stämmer det?
- Visst, delvis. Men också lite house och electrogrejer. Den röda tråden är att det är låtar som jag har gillat väldigt mycket men som jag inte nödvändigtvis lyssnar på längre. Vissa av låtarna är för electro vad "Don't Look Back In Anger" är för britpop om du förstår vad jag menar?
Skulle gärna gjort en playlist med de bästa technosläppen från Januari 09 men Spotify har ju fortfarande ett väldigt begränsat utbud av elektronisk dansmusik.
Jag har med en hel del grejer från Traum, en av mina absoluta favorit-lablar, och mot slutet har jag slängt in klassiker som Mylos remix på "No More Conversations". Minns att jag spelade den varje klubbkväll vi hade på Olssons Video för tre år sedan.
Tre år sedan!? När du var 17 och gick på falsklegg?
- Nja, snart tre år sedan. Hade precis fyllt 19 när vi flyttade vår lilla barklubb Mortal Kombat från Bonden till Olssons Video.
Vad tror du om technoscenen 2009 då? Eller vad önskar du kommer hända?
- Boeoes Kaelstigen blir Sveriges nästa stora technoexport och börjar spela regelbundet i Europa. Henry Saiz remixar titelspåret på Jacob Adlers nästa EP och att gen;lons nya skiva blir lika fantastisk som jag tror den kommer bli.
Ännu fler människor förälskar sig också i Viviannes skogshuggar-disco och Koloni blir efter dödshot tvungna att släppa hans fullängdare tidigare än beräknat.
Och slutligen att Stockholm avbryter den pågående separationen från europeisk klubbkultur och att Esque öppnar igen!
Ok. You lost me at Kaelstigen...
- Men kom till Knast på torsdag(22/1) då. Jag spelar skivor på Homecoming!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar