CHRISTIAN VON ESSEN

Ålder: 29
Sysselsättning: Frilansskribent, musiker och redaktör för Skivkoll.se

Hej Christian! Berätta om din playlist.
- Jag har försökt sätta ihop en lista med låtar som jag själv skulle vilja höra när jag står i en bar och hänger en fredagskväll. När jag spelar skivor (det händer ganska sällan) blandar jag helt efter humör, eftersom jag ändå inte kan taktmixa. Resultatet blir ungefär så här - semialternativa, stundtals bortglömda låtar som är superhits i mitt eget huvud. Jag tycker att det måste gå att spela peppig musik som samtidigt kanske bidrar till att stimulera någons nyfikenhet. 
Berätta lite om Skivkoll.se för de som inte vet vad det är.
- Tanken med Skivkoll är att tipsa om bra musik utan en mästrande ton. Det har gjort att bloggen fått en väldigt positiv och opretentiös atmosfär. Jag tycker att det hörs i den här spellistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar