CAROLINE BÄUML

Ålder: 26
Sysselsättning: Synchronisation Manager på Air Chrysalis Scandinavia
Playlist: Heart & Soul

Hej Caroline! Berätta om din playlist.
- Ja du. Det är helt enkelt en pepp-lista som inkluderar både suggestiva ballader och soultrumpeter. Rent objektivt vill jag säga att det är jävligt bra låtar (melodi/och- eller textmässigt) hela bunten, men det är ju en subjektiv sak att säga, och dessutom elitistiskt antar jag? Men det finns verkligen nåt i varenda låt som är så sjukt bra. Kanske är lite svårt att se den röda tråden om man bara tittar på listan, men jag hoppas att man hör när man lyssnar.
Men vad är det som är så sjukt bra med "Heartless" av Kanye West då? Många verkar uppenbarligen inte kunna uppskatta när han går loss på vocoder och synt. Hjälp dem att förstå!
- Är det så? För min del var jag otroligt trött på honom. Ville inte höra en sekund av nya skivan trots att jag såg att den fick bra recensioner. Ska inte ge den uppblåsta tönten min uppmärksamhet! Men sen råkade jag spela något ändå... och blev totalt hooked. Det var så oväntat! Det är så bra melodier och bra beats, han 'rappar' fast man skulle inte kalla det rap, det är bra texter (som inte handlar om att han är the greatest)och det går bara inte att stå emot!
Vocoder är väl inte min favorit, men hellre det än att höra honom sjunga falskt och han kan väl vara 2008 års Chromeo, det är ok tycker jag. Och synt, vafan har folk emot synt???!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar