EMMA "EMMON" NYLÈN

Ålder: 31
Sysselsättning: Musiker, låtskrivare, producent och konstnär

Hej Emma! Berätta om din playlist.
- Jag är inne eller egentligen alltid inne i en musikperiod hängiven åt skön popmusik från början av åttiotalet. Jag är till och med så pass "gammal" att jag har nostalgiska minnen till många av dessa pärlor. Det är låtar som under åren klamrat sig kvar som ett läskpapper mot hjärnbalken och som aldrig slits ut. Ja det kanske kan vara så att de till och med tillhör eliten av världens bästa låtar. 
Till exempel "Sultans of swing" med Dire Straits. Skulle jag under pistolhot bli tvungen att utnämna en av alla låtar till världens bästa så skulle det utan tvekan bli denna. Det är låtar man kan göra vad som helst till, som passar vid alla tillfällen. Jobba, hångla, surfa, jogga, älska, festa, dansa och till och med några av dem gråta till. Fast jag gråter nog mest för att det är så fasansfullt bra låtar helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar