LINA ZEDIG


Ålder: 29 
Sysselsättning: Formgivare - Pixlar, papper och tyg!

Hej Lina! Du har gjort en playlist med temat 'Sundtorp'. Vad är det för något?
- Sundtorp är min släkts gamla bondgård i Sörmland fyllt av många ljuva sommarminnen.
Förr i tiden avslutades somrarna alltid med en hejdundrande kräftskiva med liveband, husvagns-camping och vuxna som var glada-i-hatten. Sen pesten dödat kräftorna, de vuxna blivit vuxnare osv. så har ungdomarna (haha) tagit över traditionen. Den här musiken är bra att preppa discotek 'Älgen' till, fylla eldtunnan eller åka El Camino in till stan och fylla flaket med is. 
Solsken, vänner, bubblig dryck, och lite spänd förväntan. Förfest alltså!
Om du fick välja EN Sundtorp-låt, vilken skulle det vara då? 
- Oj det är svårt! Spotify har ju sina begränsningar. Den här listan är egentligen de låtar jag kunde hitta från min 100 låtar långa playlist av sommar/sangria-hits. Men "Ue Wo Muite Arukou (Sukiyaki)" är definitivt ledmotivet till min Sundtorp-film. Har ingen aning om vad den handlar om men den är smäktande och doftar barndomslycka. Glöm inte att det var så här engelska låtar lät innan du kunde engelska!

2 kommentarer:

  1. Inget Final Exit? Jag är besviken Lina! /gammalt fan av zedog productions.

    SvaraRadera