SPARROW


Ålder: 31
Sysselsättning: Musiker, juriststuderande, hästhandlare, Weekday-anställd & skådis-wannabe.

Hej Sparrow! Berätta om din playlist. Är du nöjd?
Ja! Min playlist heter ju 'Dealing & Healing' och det är ju just det som allt handlar om. Man vaknar upp en söndagmorgon med ångest för veckan som gått, ångest för veckan som kommer, ångest för vad man gjort av sitt liv. Men ändå infinner sig ett hopp där bland spritångorna om att allting kommer att bli bra om man bara tar tag i några få saker! Det kan gå!
Noterade att du tagit med "Doctors and Dealers" med Dirty Pretty Things. Är inte det också namnet på ditt band?
- Jo det stämmer. Allt på grund av en vadslagning. Jag satt en sommardag 2006 på en bar med några av killarna från just Dirty Pretty Things och shotsen avlöste varandra. I baren visade de nåt slags sport på TV, VM i fotboll eller något sånt. Då vill en av killarna slå vad och säger att om hans favoritlag gör mål inom 10 min så måste jag döpa mitt solo-projekt till en av deras låtar. Jag fick dock välja vilken låt. Och givetvis gör favoritlaget mål direkt efter när jag i tvivelaktigt tillstånd gått med på dealen. 
Vad ser du fram emot mest under musikåret 2009?
- 2009 kommer nog bli ett bra år, jag känner det på mig. Släpper nytt album med både Southside Stalkers och Doctors & Dealers och kommer antagligen åka på turné i UK i sommar. Sen håller jag på och snackar med en av världens bästa producenter om Doctors & Dealers och om han vill producera vår tredje skiva är min lycka gjord! Det är en producent som jag beundrat de senaste 7 åren så det ska bli mycket spännande att se vad som händer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar