JOHAN LOMAN


Ålder: 23
Sysselsättning:
Playlist: Minnen Mannen

Hej Johan! Berätta om din playlist.
- Min playlist har än så länge skänkt mig mycket ljus och glädje. Den är ganska nördig i den bemärkelsen att det enkom rör sig om elektronisk musik. Jag bodde lite i Berlin förut och gick på de stora turistklubbarna på natten, letade musik på dagen. Sen flyttade jag därifrån under stor sorg. Så man kan nog säga att det nördiga intresset för främst minimaltechno kommer sig av att jag ständigt längtar tillbaka och att mycket av den musik jag överkonsumerar sprider en slags känsla av lugn. Sen lixom, hur ska man förklara varför man gillar en viss musik? Jag tror minimal går bäst ihop med min personlighet och att jag i klubbväg haft flest religiösa upplevelser i samband med min vistelse i Tyskland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar